نماشویی

حتی زیباترین ساختمان ها نیز می توانند با گذشت زمان دچار آلودگی و کثیفی شوند و جلوه ی زیبای خودشان را از دست بدهند. نگهداری و مراقبت سالانه از نمای ساختمان امری مهم و حیاتی است و از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند. شستشوی نمای ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سبب افزایش طول عمر مفید بنا می‌ شود.

برای شستشوی اصولی و درست نمای ساختمان و محافظت از بنای خارجی باید حتما از یک شرکت حرفه ای در زمینه نماشویی ساختمان خدمات دریافت کنید. آیا تا به امروز به فکر شستشوی نمای ساختمان خود بوده‌اید؟ آیا در شهرستان محل زندگی شما شرکت ‌هایی تحت عنوان نماشویی ساختمان وجود دارند؟ خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها به چه صورت است؟ آیا می‌ توان از روش‌ های یکسانی برای شستشوی سرتاسر نما استفاده کرد یا تمیز کردن آجر با سنگ و سایر قسمت‌ های بیرونی متفاوت است؟ در ادامه این مقاله انواع روش های نماشویی را برایتان شرح خواهیم داد.

نماشویی ساختمان چیست؟

نمای ساختمان شما پوششی مقاوم در برابر آب و هوا ایجاد می کند که از نظر زیبایی نیز لذت بخش است. نماشویی ساختمان تمامی آلودگی ها، آلاینده ها، لکه ها و پوشش های گیاهی موجود روی سطح آن را از بین می برد تا خانه یا محل کسب و کار شما تمیز و جذاب به نظر برسد. نماشویی حرفه ای بنا می تواند تحول قابل توجهی را، صرف نظر از سنی که ساختمان دارد، ایجاد کند. امروزه نماشویی ساختمان در شهرستان ها و تهران با پیشرفته ترین تجهیزات صورت می گیرد.

نماشویی ساختمان چه مزایایی دارد؟

  • موجب تمیزی نمای ساختمان و زیباسازی محیط می شود.
  • عمر مفید ساختمان را افزایش داده و موجب سالم ماندن پنجره ها و بنا می شود.
  • از ساختمان در برابر عوامل خارجی نظیر طوفان و باد محافظت می کند.
  • به تمیز ماندن طولانی مدت ساختمان در برابر گرد و غبار کمک می کند.

انواع روش های نماشویی ساختمان

برای از بین بردن انواع آلودگی از روی نما لازم است که روش مناسبی را برای نماشویی ساختمان به کار بگیرید. به عنوان مثال برای پاک کردن لک روغن و چربی از روی نما، نیاز است که از محلول های شیمیایی مخصوصی استفاده کرد ولی در مقابل برای زدودن گرد و غبار از روی سطح ساختمان می توان تنها از آب با فشار بالا استفاده نمود. به طور کلی برای نماشویی ساختمان دو روش وجود دارد که عبارتند از:

  • نماشویی با آب
  • نماشویی با مواد شیمیایی و ساینده ها

از آن جایی که احتمال آسیب رسیدن به نمای ساختمان از طریق نماشویی به کمک مواد ساینده زیاد است، لذا امروزه از این روش چندان استفاده نمی شود. نماشویی به کمک آب و مواد شیمیایی در صورتی که به صورت کاملا اصولی اجرا شوند هیچ آسیبی به نمای سازه شما وارد نخواهند کرد.

نماشویی ساختمان با آب

نماشویی با آب به سه روش است که عبارتند از:

  • شستشو با فشار
  • خیساندن
  • شستشو با بخار

اگر این روش به درستی اعمال شود، نماشویی با آب کم تهاجمی ترین نوع تمیز کردن نما و روشی محافظه کارانه برای شروع کار است، به خصوص در هنگام مواجهه با کثیفی های معمولی. از بین 3 روش گفته شده، رایج ترین روش شستشو با فشار است که در آن یک اسپری با فشار کم تا متوسط ??روی سطح ساختمان اعمال می شود.

این فرآیند معمولا با فشار آب کم شروع می شود و در صورت نیاز افزایش می یابد و سپس با یک برس موی طبیعی یا مصنوعی (اما نه از جنس فلز) مناطق سخت را تمییز می کنند. گاهی اوقات یک شوینده غیر یونی (نوعی که در مایعات ظرفشویی استفاده می شود که کمتر از شوینده های یونی کف می کند و با یون های موجود در آب واکنش نمی دهد) به آب اضافه می شود تا کثیفی های روغنی را از سطوح پاک کند. از صابون و سایر مواد شوینده خانگی در نماشویی با آب نباید استفاده شود، زیرا لک های قابل مشاهده ای روی سنگ بنا باقی می گذارند.

نماشویی ساختمان با عوامل شیمیایی

پاک کننده های شیمیایی برای از بین بردن کثیفی موثر هستند و برخلاف روش‌ های مبتنی بر آب، می توانند برای از بین بردن رنگ، پوشش ها، لکه های فلزی و گرافیتی نیز استفاده شوند. توصیه می‌ شود برای نماشویی سنگ آهک، سنگ مرمر، گرانیت و سنگ آهکی یا گچی، از پاک کننده های قلیایی استفاده شود.

همچنین توجه داشته باشید که برخی از مواد شیمیایی (و حتی آب) که برای سنگ ‌تراشی بی‌ خطر هستند، می ‌توانند باعث خوردگی یا آسیب به سایر عناصر ساختمانی مانند عناصر فلزی تزئینی، شیشه و میله ‌های آهنی پنجره شوند. در حین نماشویی ساختمان هر قسمتی از آن که نیازی به شستشو ندارد اما امکان دارد به آن آسیب وارد شود را بایستی با تجهیزات مخصوص نماشویی محافظت کرد.

خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها

نماشویی ساختمان در شهرستان ها یکی از خدماتی است که شرکت ها با به کارگیری از به روزترین ابزارها و تجهیزات به مراجعین خود ارائه می دهند. در گذشته تنها در کلان شهرها شرکت های نماشویی ساختمان وجود داشتند و به دیگر شهرستان ها نیز نیرو اعزام می کردند. اما امروزه خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها نیز با بالاترین کیفیت ارائه شده و مردم می توانند از آن ها بهره مند شوند.

یادداشت پایانی

نماشویی ساختمان به تنهایی و بدون تجهیزات مخصوص کاری غیر ممکن است، بنابراین توصیه می شود از یک تیم حرفه ای برای شستشوی نمای ساختمان خود خدمات دریافت کنید. امروزه خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها با پیشرفته ترین تجهیزات صورت گرفته و موجب افزایش طول عمر نما و زیبایی آن ها می شود.